Monday, August 3, 2009

Baju Pengantin Mak Andam


Aleeya dan Zain berjumpa di majlis perkahwinan pelanggan Kak Ana. Mereka asalnya bukannya sebulu. Namun kalau Zain dah menghulurkan salam perkenalan, Aleeya pun tak adalah nak jual mahal sangat. Jalan Ajerlah. Sebab Aleeya bukan jenis orang yang sombong tak bertempat.

Aleeya dan Zain bermula sekadar kawan biasa, kemudian mereka mula masuk fasa teman tapi mesra. Zain kata sayang. Zain kata cinta. Tapi Aleeya blur tak tahu nak kata apa sebab dia tak tahu apa yang dia rasa. Yang dia tahu dia fobia untuk jatuh cinta sebab takut kene tinggal, dia takut kecewa macam pernah dia lalui sebelum ini. Dia jadi sangat keliru.

Tiba-tiba badai datang melanda. Dari teman tapi mesra jadi musuh yang langsung tak boleh tengok muka. Jauh di mata, perlukah jauh di hati juga? Namun ribut taufan itu, rindu tetap bertandang di hati, sayang sudah sedia bertenggek di jiwa. Kenapa dibina tembok ego di antara dua hati ini jika bahagia itu sudah berada di depan mata?

Lalu siapakah yang harus mengambil inisiatif untuk menyelamatkan hubungan ini? Biar simpul dileraikan, biar kusut yang dilembutkan, biar yang serabut dirapikan, Biar jadi wangi macam sediakala. Aleeya? Zain? Kak Ana? Rozy? Azizul?


BAJU PENGANTIN MAK ANDAM
AREILA SAHIMI
M/S - 540
HARGA - RM18
HARGA AHLI - RM14

9 comments:

eMi mLi said...

sudah beli!

all da' best AKUBINTANGBIASA :)

HANIEY said...

Penulisan yang segar dengan bahasa yang slumber rock....tahniah...Harap yang akan datang lebih memberangsangkan...

Shafiqah Zainuddin said...

buku ni best gila!bat

Anonymous said...

dah bace dah...best bangat!!!satu karya yg hebat..dgn ayat yg gila2..lawak yg mnjd..kita ada p'samaan...hehe gud luck ek..smoga ada g citer2 cnggini..chayok3 'akubintangbiasa'

Anonymous said...

mcm hlovate..

kailanbugar said...

mcm hlovate..

kailanbugar said...
This comment has been removed by the author.
cik miera :) said...

salam, ermm teringin nk beli novel nie tp bile g kt kedai buku tkde pn, cite nie nmpk menarik :D dah lame mencari novel nie, hii

Anonymous said...

kawe pon beli jgk dh..meme best la...haha..sapo2 yg tok beli lagi 2, jange lupo g beli derah2...hahaha