Thursday, March 14, 2013

NOVEL TERBAHARU KN TERBITAN APRIL 2013



Bismillahirrahmanirahim..

BERITA BAIK buat semua pelangggan KN yang disayangi..
KN akan mula membuka tempahan untuk novel terbitan APRIL 2013 pada 15 MAC 2013 (JUMAAT)!

GILER KAU? - DYADILA
CHEESE - CIK QWERTY
PELANGI CINTA BUAT SUAMI - ACIK LANA

Buat pengetahuan semua, untuk terbitan April 2013, tiada tandatangan untuk pelanggan yang membuat tempahan awl. Ini kerana semua novel ini adalah keluaran khas PESTA BUKU ANTARABANGSA KUALA LUMPUR. Kesemua novelis KN bulan April akan berada di sana. ♥

Buat order anda di www.kakinovel.com!



GILER KAU? - DYADILA

No. ISBN:- 978-967-0448-25-1
Jumlah muka surat:- 1,176
Harga Runcit:- S/M: RM38, S/S: RM41
Harga Ahli:- S/M: RM34, S/S: RM37

Sinopsis:-
Kehidupan sebagai anak yatim piatu menuntut Intan Azura Abdullah Lee belajar mempertahankan diri dari ancaman orang lain. Dalam sikap yang selalu berhati-hati, dia selalu cuai. Mujur ada Maya Kirana teman merangkap sahabat yang tak punya pertalian darah tapi hubungan mereka lebih daripada adik-beradik.

Intan selalu menghabiskan masanya di Yayasan Kasih, tempat dia dibesarkan. Di situ juga dia mendapat keluarga yang besar dengan kasih dan cinta penghuni yayasan kasih.

Pertemuan dalam adegan tak sengaja dengan Syed Shahrul Iskandar mencetuskan terlalu banyak accident dalam hidupnya. Setiap kali jumpa, setiap kali itu juga mereka akan bergaduh. Macam anjing dengan kucing. Nak dijadikan cerita, mamat bengis@Poyo tu adalah jirannya. Semakin sengitlah perang di antara mereka berdua.

Kemunculan Lokman Hakeem membuatkan Intan rasa dia disayangi. Bertambah bahagia bila lelaki itu menghulurkan kata cinta sehingga membawa kepada perancangan untuk mendirikan rumah tangga.

Di saat ingin melakar bahagia, Lokman Hakeem menghilangkan diri di hari pernikahan mereka. Pengantin lelaki bertukar tempat. Syed Shahrul Iskandar sanggup menjadi suaminya dan berjanji melindunginya.

Dalam ikatan suami isteri yang didasari atas rasa tanggungjawab membuatkan Intan dan Shah berdepan dengan dugaan dan kisah lucu dalam rumah tangga mereka. Namun, kebahagiaan yang baru berputik terganggu
dengan kemunculan semula Lokman Hakeem yang menagih cinta Intan dan Zaireen Amalina yang sememangnya
menggilai Shahrul sejak dulu.

Pergolakan yang akan membongkar satu rahsia. Rahsia antara Shahrul dan Intan. Apa akhirnya hubungan
Shahrul dan Intan? Semuanya terjawab dalam Giler Kau?

“Menjadi cinta PERTAMA kepadamu adalah suatu yang HEBAT, tetapi menjadi cinta yang TERAKHIR adalah jauh lebih SEMPURNA”


CHEESE - CIK QWERTY

No. ISBN:- 978-967-0448-23-7
Jumlah muka surat:- 472
Harga Runcit:- S/M: RM19, S/S: RM22
Harga Ahli:- S/M: RM15, S/S: RM18

Sinopsis:-

Dia, Nia Saffiya. Anak kepada Encik Amar dan Puan Nor merangkap adik kepada Nash, sang penyakat dalam keluarga. Dia perempuan biasa. Tak ayu sangat dan tidaklah terlalu selamba. Asal dia selesa, okey saja.

Tapi satu yang orang kata tentang dia, dia kurang berperasaan. Suka tapi macam tak teruja. Marah tapi macam okey. Pada dia itu bukan masalah. Tapi pada orang lain, itu memang masalah!

Dia, Adi Ashq. Anak kepada Encik Izham dan Puan Lia merangkap adik manja kepada Aina Dayana, sang penyeri dalam keluarga. Dia lelaki tak berapa nak biasa. Dia kuat membebel macam mak cik-mak cik. Dan agak manja.

Tentang perasaan, dia agak mengada-ada. Nak orang luahkan, baru dia sengih tunjuk gigi tak sudah. Maka, bila mana si dia dan dia bersatu, orang sekeliling pening dan naik risau! Yang perempuan kononnya kuat macam batu dan yang lelaki kononnya normal tapi manja mengada-ada. Bila seorang jatuh cinta dan dengan mudah melafazkan cinta, yang lagi seorang memendam rasa dan buat tak tahu. Siapa tak geram?

“I love you.”

“Hurm.”

“Hurm aje?!”

Ini cerita bukan sekadar cerita tetang dia yang begini dan dia yang begitu. Ini cerita tentang kasih sayang antara dia dan dia serta mereka dan keluarga juga kawankawan sekepala!

“Ingat siapa?”

“Makwe lama. Cemburu tak?”

“Buat apa nak cemburu? Kita dah dapat awak pun.”


PELANGI CINTA BUAT SUAMI - ACIK LANA

No. ISBN:- 978-967-0448-26-8
Jumlah muka surat:- 840
Harga Runcit:- S/M: RM30, S/S: RM33
Harga Ahli:- S/M: RM26, S/S: RM29

Sinopsis:-
Kata orang cinta itu mampu hadir dari pelbagai rupa, segi dan cara. Kadangkala datangnya langsung tidak mampu diramal oleh jiwa, begitu saja.

Imanina : Kerana sebuah diari, perasaan cinta di hati wujud serta merta. Dia terpesona, kagum dan terpukau dengan kata-kata indah itu kerana menyedari betapa beruntungnya menjadi wanita yang dikasihi seorang suami dengan sepenuh hati.

Tengku Qalif : Cintanya kepada Liyana umpama langit yang tidak bersempadan, umpama udara yang memenuhi bumi, dan sebuah kehilangan membuatkan separuh nyawanya mati. Kerana cintanya satu, mustahil untuk dia memberi rasa serupa kepada yang kedua.

Menyedari keadaan Tengku Qalif yang bagaikan 'mayat bernyawa' Imanina tekad mahu membahagiakan lelaki bergelar duda itu. Namun Tengku Qalif berterusan menolak dan menepis setiap bantuan darinya.

Dan ketika Imanina melamar Tengku Qalif dengan sebuah perkahwinan, perasaan benci di hati kian memuncak.

Semakin jauh mengelak, semakin dekat Imanina menghampiri. Dan kerana sebuah cabaran, akhirnya Tengku Qalif terpaksa bersetuju untuk menikahi Imanina. Perkahwinan yang awalnya dialas dengan kebencian perlahan-lahan berubah menjadi perkahwinan kedua yang terlalu bermakna untuknya.

Ketika bahagia merantai hubungan mereka, ada malang datang bertandang. Perpisahan tidak terduga meletakkan Imanina di tempat Tengku Qalif seperti suatu masa dahulu. Sama tidak berbeza.

Namun kemunculan seorang lelaki di pertengahan jalan sengsara membuatkan hati Imanina terbelah dua. Perlukah dia kekal setia dengan sumpah janjinya kepada orang yang telah tiada? Dan ketika tangan bersedia untuk menyambut huluran cinta yang lain, ada sesuatu merentap semula tangannya.

Dugaan masih mendatang dan mungkinkah selepas ribut, taufan dan hujan, pelangi itu masih kekal setia di langit?

“Percayalah kasih… kesetiaan ini, Kesetiaan yang tak kau duga.”







10 comments:

Anonymous said...

first time baca novel keluaran kaki novel 2x5..dah byk novel baca tp ini yg paling best..so sekarang nie mmg cari kaki novel jea..

Anonymous said...

Rasanya keluaran bulan April 2013 ni la yg paling ceria covernya dan paling best sinopsisnya.

jansarira kadir said...

Dah bleh order k? Kita nak orderlah..tnggu stok kat kdai lambt.

jansarira kadir said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

saya selalu baca novel macam-macam tapi bila baca noval dari kaki novel rasa nk bca berkali-kali...contoh nya novel doktor cinta(dyadila)...best gile lah...

ray yoga said...

Nice Post . . .:)

may you want to stay in bali,you can book hotels in bali from my website (List of Bali Hotels Discount, Low Rates):



Bali Hotels

Seminyak Resorts Bali
Seminyak Hotels
kuta Bali Hotels



Best Regards



Bali Hotels Management

tenku butang said...

geram tengok novel2 niii.. slurppp!

done follow sini.. jom follow n singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

Anonymous said...

baru habis baca td. novel ni best sgt2...

Adams Scott said...

I was delighted to find this web site.advertising | advertisement | advertising agencies in Karachi

Qyra Lokman said...

saye baru bace novel doktor cinta toi pg 252-571 x de..mcam mne ni nak crik pg yg hilng??tgh part best ni..
please pm in my inbox at qyralokman@yahoo.com